.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رتبه ایران درساخت سانتریفیوژهای پیشرفتهp2
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران سومین کشور دنیا در ساخت سانتریفیوژهای پیشرفته p2 است، گفت: سازنده سانتریفیوژ نوع p2 یک روستا زاده است که اکنون از دسترنج او در غنی سازی 20 درصد از این نوع ماشین‌ها استفاده می‌شود.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس ، حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد در همایش استانی طرح دوست علمی نخبگان در محل پژوهش‌سرای شهر برازجان اظهار داشت: امروز ایران اسلامی با وجود مشکلاتی که دشمنان ایجاد کرده‌اند در بسیاری از رشته‌های علمی در سطح دنیا مطرح است و شاهد پیشرفت‌های قابل توجهی هستیم.

وی افزود: برگزاری همایش استانی طرح دوست علمی نخبگان در نوع خود ارزش و اهمیت زیادی دارد و باید در راستای اجرای برنامه‌های علمی تلاش بیشتری شود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کسانی که ابتکارات و اختراعات خوبی داشته‌اند و با حرکت به سمت فتح قله‌های علمی دنیا، لبخند رضایت را بر لبان ولایت نشانده‌اند، اکثریت از مناطق محروم و کمتر توسعه یافته برخاسته‌اند.

موسوی‌نژاد به پیشرفت‌های مهم هسته‌ای اشاره کرد و ادامه داد: با موفقیت‌های دانشمندان جوان هسته‌ای، ایران در دنیا به عنوان هفتمین کشور دارای توانمندی ساخت و شبیه‌سازی سانتریفیوژهای نوع p1 و سومین کشور دنیا در ساخت سانتریفیوژهای پیشرفته p2 مطرح است.

وی اضافه کرد: سازنده سانتریفیوژ نوع p2 یک روستا زاده است که اکنون از ماحصل کار او در غنی سازی 20 درصد از این نوع ماشین‌ها استفاده می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: برای رشد و توسعه بیشتر و برای رسیدن به قله‌های بزرگ علم و دانش نباید لحظه‌ای از حرکت بایستیم و همواره باید با تلاش مضاعف حرکت کنیم.

موسوی‌نژاد گفت: جوانان استان بوشهر و دشتستان دارای استعداد و توانمندی بالای علمی و پژوهشی هستند و به فضل خدا روز به روز شاهد موفقیت و پیشرفت بیشتر این جوانان در سطح استان و کشور و بین‌المللی خواهیم بود.

بازی منصفانه، دنباله‌های بازگشتی، منطق نمادی، نامساوی‌ها و بازی با بی‌نهایت از جمله برنامه‌های این همایش بود که با مشارکت اساتید و نخبگان دانشگاه صنعتی شریف مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.046 seconds.